2018/11/10

වැඩිහිටි නිවාස




මීට අවුරුදු හතරකට කලින් දවසක මම වැඩට ගිහින් .⁣ ගෙදර දුවයි නෝනයි
විතරයි .

මැදිවියේ ...
කෙට්ටු ගෑණු කෙනෙක් ගෙදරට ඇවිල්ලා .........
ආධාර පත්තරයකුත් අරගෙන

" අනේ නෝනා අපේ වැඩිහිටි නිවාසෙට ආධාරයක් කරන්න."

නෝනා එයාව ගේ ඇතුලට අරගෙන බොන්න
දේකුත් දීලා...

" මේක වැඩිහිටි නිවාසයක් කිව්වට
නෝනා ගොඩක්ම ඉන්නේ මානසික රෝහලෙන් සනීප වෙලා එලියට ආපු අය..............

එයාලව ගෙවල් වලින් බාර ගන්නෙ
නෑ නෝනා..
සමහර පවුල් වල උදවියට
ලැජ්ජයිලුනෙ ....
තරුණ අය වගේම ගොඩක් වයසක
අයත් ඉන්නවා නෝනා....."

"අනිත්

වැඩිහිටි නිවාස වගේ නෙවෙයි
නෝනා ,
මේවට වැඩිය ආධාර ලැබෙන්නේ නෑ ...
මෙයාලට බෙහෙත් දිගටම දෙන්න ඕනෙ නෝනා...
සමහර දවස් වලට කෑම බීමත් හිඟයි.
ඒ නිසා තමයි මෙච්චර දුර හරි එන්නේ "

අපේ ගෙවල් තිබුණේ මොරටුවෙ ...
මේ වැඩිහිටි නිවාසෙ කළුතර - හොරණ
පාරෙ. ඒ අතින් බලන කොට මැදිවියේ ගෑණු කෙනෙක් මේ තරං දුරක් එනවා කියන්නෙත් ඉතිං පණ යන වැඩක්.

" උදේ කෑම වේලට රුපියල් මෙච්චරයි ,
දවල් වේලට මෙච්චරයි .....
රෑ වේලට මෙච්චරයි ....
තේ වලට මෙච්චරයි ....
පුළුවන් නං උදේ කෑම වේලකට
වත් ආධාරයක් දෙන්න නෝනා.....
පිං සිද්ධ වෙන වැඩක් නෝනා...
ඒකයි මමත් මෙහෙම ගාට ගාට
හරි එන්නේ......"

ආධාර පත්තරේ නෝනගෙ අතට දීලා
තමයි ගෑණු කෙනා හති ඇරියෙ..

මේ වගේ දේකදි මහත්තයා ගෙදර නෑ ...................
පස්සෙ වෙලාවක එන්න කියලා හරවන කෙනෙක් නෙමෙයි අපෙ හාමිනේ...

උදේ කෑම වේලකටද කොහෙද සල්ලිත් දීලා........
මග වියදමටත් තව කීයක්දත් දීලා
පිටත් කරලා....

හැබැයි එක හොඳ වැඩක් කරලා
( එක හොඳ වැඩේ හරි අගය කරන්න එපැයි)

මේ .....
අක්කෙ වැඩිපුර තියෙනවා නං මට ඔය
ආධාර කොලයක් දීලා යන්න .
මම මහත්තයටත් කියලා තව උදව්වක් කරන්නං.
පුළුවන් නං අක්කා ලබන සුමානෙ විතර ඇවිල්ලා යන්නකො.

ඒ ලැබුණු ආධාර පත්තරේ රෑ ගෙදර
ආපු මගෙ අතට අම්මයි දුවයි බාරදුන්නේ
අරටත් වඩා අනුවේදනීය විදියට
විස්තර කරන ගමන්
( ඒවට නං දෙන්නා හරී........ම දස්සයි)
ඒ විස්තරේ හැටියට මම නිකමට
වත් නෑ බෑ කිව්ව නං
එවෙලෙම මං සතර අපායෙ.

මම අදහස වැඩි දියුණු කලා..

වයිෆ් ගෙ තාත්තා නැතිවෙලා අවුරුද්දකට
කිට්ටුයි එතකොට ....
දුවගෙ උපන් දිනේට සති දෙකයි....
දුවට අපල තියෙනවා කියලා දානමය
පිංකමකට තැනත් හොය හොය
හිටියේ .....

එහෙනං බබාගෙ උපන්දිනේ දවසට එතනට අපි දානයක් දෙමු....
මගෙ අදහස ඒක මතිකව සම්මතයි.

හැබැයි අපි ගිහින් තැන බලමු...
මම කිව්වා .

හා ..... යං..

එහෙනං මේ ඉරිදා ගිහින් බලමු.

(ඒ ගමන තමයි ටර්නින් පොයින්ට් එක..)

ඊලඟ ඉරිදා හවස ආධාර පත්තරේ තිබුන ඇඩ්‍රස් එකට අපි තුන්දෙනා මෝටර් බයිසිකලේ කළුතර ගල්පාත ගියා ..

තැන තැන නවත්ත නවත්ත මඟ විස්තර අහගෙන අන්තිමේදි
බොහොම අබලන් ,
මලකඩ කාපු නාම පුවරුවක් ලඟ
නැවතුනා .

මව්පිය සෙවණ
වැඩිහිටි නිවාසය.

එතනිනුත් ඇතුලට ගියාම,
ගරා වැටුණු ගෙයක
අපි හොයපු වැඩිහිටි නිවාසය තිබුණා .

එතන වැඩ කටයුතු සේරම බලන්නෙ
අවිවාහක කාන්තාවක්.
නම අමරා.

" මේ වැඩිහිටි නිවාසෙ ඔක්කොම
තිහක් විතර ඉන්නවා නෝනා"

" මේ අයව බලා ගන්නෙ මම.
අංගොඩ මානසික රෝහලෙන් ප්‍රතිකාර
අරන් පිටවුණු අය තමයි ඉන්නේ .
මෙයාලව ගෙවල් වලින් බාර ගන්න
අකමැතියි නෝනා...
එයාලට ලැජ්ජ ඇති"

අර පාලිකාව අපට විස්තර කලා

" පිස්සු හොඳ උනාට මෙයාලට ඉඳහිට
පිස්සු තද වෙනවා ⁣
ඒ වෙලාවට මම දොස්තර ට කියලා බෙහෙත් ⁣ලියවගෙන ෆාමසියෙන් අරන් එනවා
නෝනා......
බේත් හේත් ගන්න සල්ලි හිඟ උනාම තමයි ඉතිං කරදරේ....
ගෑණු මම කොහොමද මෙයාලව ආංබාං
කරන්නේ ...
ඒ වෙලාවට හරි ප්‍රශ්න නෝනා..."

හිතේ තියෙන දේවල් වක්කඩ කැඩුවා වගේ ගලාගෙන එනවා ...
අපි අහං ඉන්නවා .

සමහර අය එක් තැන් වෙලා...
සමහරු උපතින්ම අංගවිකලයි...
මෙතනම ඉන්න අය තමයි එයාලව
සුද්ධ පවිත්‍ර කරන්නේ ....
මට තනියම හැමදේම කරන්න
අමාරුයි නෝනා....

මෙයාලා මැරුනම අපි පවුලෙ අයට
දැනුම් දෙනවා.
සමහරු ඇවිත් මිනිය බාර ගන්නවා.
සමහරු ඒ බාර ගන්නෙත් නෑ ..
එතකොට අපි අපේ වියදමෙන්
මූලික කටයුතු විතරක් කරලා
ඉවර කරනවා නෝනා....
ඔය .... ඔය ඇඳේ ලෙඩා ගිය සුමානෙ
මලේ.....

නෝනයි දුවයි වාඩි වෙලා හිටි ඇඳ
පෙන්නලා පාලිකාව කිව්වා .

මට හදිසියට ෆාමසියට ,
දොස්තර ගාවට ,
මෝචරියට යන්න උනොත් මෙතන
ඉන්න පිස්සු නැති දෙතුන් දෙනාට
මෙතන බලාගන්න කියලා
තමයි යන්නේ ...
ඒ ගියත් හැරුණු ගමන් දුවලා
එනවා නෝනා....
කියන්න බෑනේ මොනා කරගෙනද
කියලා......"

" මේ ගේයි ඉඩමයි අයිති මහත්තයා
අපිට පිනට මෙතන ඉන්න දීලා තියෙන්නේ
නෝනා..
මේකත් නැත්තං මෙයාලා අරං
මං ⁣කොහෙට යන්නද...."

විස්තරේ අවසානයේ මම කතා කරන්න
ගත්තා .

අපි ආවෙත් අහම්බෙන් විස්තර දැනගෙන ..
ලබන සුමානෙ මගෙ දූගෙ උපන් දිනේ....
ඒ වෙනුවෙන් කෑම වේලක් බාර ගන්නයි අපිට ඕනෙ.....

මේ බබාගෙ උපන් දිනේද
මෙයාලා ආසයි නෝනා
සින්දුවක් කියලා නටන්න ..
දොස්තර කියන්නෙත් ඒක බෙහෙත් වල
සැර පිට කරන්න හොඳයි කියලා ...
එදාට සින්දුවකුත් කියමු නෝනා...

හරි අපි එදාට සින්දුවකුත් කියමු..
අනික අපිට මේ තැන කියපු ඔයාලගෙ
ගෙවල් වලට එන කෙනාටත් ස්තූති කලා කියන්න .....
මම කිව්වා .

මොන....??????????

අර අපේ ගෙදරට ආවෙ.
අර ආධාර එකතුකරන්න
එවලා තිබුණේ .....

කවුරු .....????????????

ඇයි මේ නිවාසෙට ආධාර එකතු කරනවා
කියලා ගෙවල් වලින් සල්ලි එකතු කරන කෙනෙක් ආවනෙ.....

තත්පර කීපයක් අපි කව්රුත් නිහඬ
උනා....
කව්රු හරි කතා කරන කං

අනේ මහත්තයා ....
මෙතන එලියට යන්න වත් ඉන්නේ
මං විතරයි මහත්තයා ..
මේ පිස්සුව බාගෙට හොඳ වෙලා
මෙතන වැටිලා ඉන්න අසරණ
මිනිස්සු ගැන කියලා ආධාර එකතු
කරන් කන මිනිස්සුත් ඉන්නවද
මහත්තයා ..........

මට ඇත්තටම ඒකට දෙන්න උත්තරයක් තිබුණේ නෑ ......

??????????????????????????????????????

පසුවදන

* ඊලඟ සුමානෙ මමයි දුවයි නෝනයි
නෝනගෙ අම්මයි එයාලා එක්ක දවසම
විනෝදෙන් ගතකලා....
ඒ පාලිකාව අමරා මිස් දැන් අපේ
පවුලෙ මිතුරියක්..

* මගෙ මල්ලි කෙනෙකුගෙ උපන්දිනයකුත් එයාලා එක්ක සැමරුවා ඒ මාසෙම...
එදත් හරි සතුටු දවසක් එයාලට
වගේම අපිටත්.....

* අර ආධාරකාරිය කිව්ව විදියටම
ඊලඟ සුමානෙම ඇවිත් තිබුණා
ආධාරය බලාපොරොත්තුවෙන්..
වයිෆ්ටත් කලින් එයාට අමතලා
තිබුණේ දුව.....
පොලීසියට කෝල් කරලා දැනුම්
දෙන්න කියලා මම කිව්වත්
එයාලා එච්චර දෙයක් කරලා නෑ ...

* සුමනා , දයාශීලී, නයනා, මානසික
තත්වය තරමක් යහපත් අය ...
එයාලා තමයි පාලිකාව නැති වෙලාවට
එතන බලාගන්නෙ...

* ඒ ඉඩම අයිති මහත්තයා මලාට
පස්සේ එයාලට එතැනින් අයින් වෙන්න
සිද්ධ උනා...
දැන් ඒ කිට්ටුව වෙන තැනක ඒ නිවාසය
පවත්වා ගෙන යනවා.

* කීප වාරයක් ගියනිසා එයාලට
දැන් අපිව පුරුදුයි....
⁣වයිෆ් ලඟදි ගිය වෙලාවක අහනවලු
⁣නෝනා කෝ අර මහත්තයා තාම
ආවෙ නැද්ද කියලා .

* මගෙ ක්‍රිස්තියානි යෙහෙළියකට
ෆාදර් කෙනෙක් වෙනුවෙන් දානයක් දෙන්න
විස්තර අහද්දි මම මෙතන සම්බන්ධ කලා....
ඇය ඉතාම ලස්සන , අමතක නොවෙන
සංගීතමය හැන්දෑවක් , රසවත් ආහාර වේලක්
වගේම ද්‍රව්‍ය මය උපකාරත් කරලා
එයාලට අමතක නොවෙන දවසක්
මතකයෙ රඳවලා එයාලට....

* ඒ ක්‍රිස්තියානි යෙහෙලියගෙ කටයුත්තට
මම ලඟදි ඒ පාලිකාවට ...අමරා මිස්ට
කතා කලා.....

හලෝ......

" නෝනා නෑ .
එලියට ගිහින් .
තව ටිකකින් ගන්න .
( ⁣කව්ද කියලා අහන්නෙ වත් නැතුව
වෙඩි වගේ උත්තර ටිකක්)

කෝ සුමනා ඉන්නවද එහෙනං ...
මම ඇහුවා..

සුමනා තමයි කතා කරන්නේ .

සුමනා ...
එහෙනං නෝනා ආවම කියන්න
දේවිකා නෝනගෙ මහත්තයා
කෝල් කලා කියලා ...

දේවිකා නෝනගෙ මහත්තයද...
කොකාකෝලා එකේ මහත්තයද...
මහත්තයා කවද්ද එන්නේ ....

මාව වෙව්ලලා ගියා.

#######
පසුව ලියන ලදි..

පාලිකාව ගේ
දුරකතන අංකය සටහන්
කරමි.
අමරා මෙනෙවිය.
0094 76 8615220.

1 comment: