2018/11/10

ගණිකා නිවාසයක් කියන්නේ මොකක්ද

සිද්ධිය උනේ හය වසරෙදි විතර ....

පොඩි කාලෙ ඉඳලම මම කියවන්න හරි ආසයි...
සිළුමිණ ,රිවිරැස , දිවයින ,ලංකාදීප , සිත්තර ,සත්සිරි විතරක් නෙමෙයි සීනි ඔතලා දෙන පත්තර කෑල්ල පවා කියවලා තමයි අතඅරින්නෙ ....

ඒ කාලෙ ෂොපිං බෑග් හරි අඩුයි. නැතිම තරං... කිලෝ දෙක තුනක සීනි පිටි පවා පත්තර ගොටුවක් ගහලා, හණ නූලෙන් ගැට ගහලා තමයි දෙන්නෙ....
ග්‍රෑම් 250 , 500 නං අනිවා පත්තර කෑල්ලකින් ගොටුවක් ගහලා උඩින් ලස්සනට උණ්ඩි කරලා තමා දෙන්නෙ ...
කඩේ ගිහින් ආපු ගමන් මං කරන්නේ පත්තර කෑල්ල අම්මගෙන් ඉල්ලං බලන එක....

ඒ විතරක් නෙමෙයි ....
ඒ කාලෙ බත් කනකො⁣ට පවා මට පොතක් කියවන්න ඕනේ ....
පොතක් පත්තරයක් නැත්තං සිංහල හරි බුද්ධාගම අච්චු පොත හරි කියනව ගමන් තමයි බත් කන්නෙ ....
මොනවට නීති දැම්මත් අම්මා ඒකට නං නීති දැම්මෙ නෑ ....

මේ කියවීමේ පුරුද්ද ආවෙ ආදරණීය අම්මගෙන්...
පුස්තකාලෙන් ගේන පොත් ඔක්කොම එයයි මායි කියවලා ඉවර කරනවා...
දවසක් රෑ දෙගොඩහරි ජාමෙ වෙනකං මම බ්‍රෑම් ස්ටෝකර් ගෙ ඩ්‍රැකියුලා කියවද්දි අම්මා එහා පැත්තේ ඉඳන් නවකතාවක් කියවනවා මතකයි .....

මේ කියන්න හදන්නේ කියවීමේ ශිල්ප දක්වන්න ගිහින් වෙච්චි දෙයක්....

අනේ....
අපේ පුතා නං කියවන්න හරි කැමතියි...
පොතක් පත්තරයක් තියෙනවා නං එයාට වෙන මුකුත් ඕනෙ නෑ .....

මේ අපේ ගෙදරට ආපු නෑදෑ පිරිසක් ඉස්සරහ අපේ අම්මා මං ගැන කියන වර්ණනාවක් ...........

ආපු කොල්ලො කුරුට්ටෝ එක්ක සෙල්ලං කරන එක පැත්තකින් තියලා මං ආයෙ හැරුනා ඉස්තෝප්පුව දිහාට...

වෙනදට පොඩ්ඩ ඇත්තං වේවැල් කසාය දීලා... වේවැල හයිය නැත්තං කොසු පාරකුත් දීලා...
හිටපංකො තාත්තා එනකං කියලා තාත්තටත් පංගුවක් ඉතිරි කරන
අම්මගෙ කටින්මද මේ පිටවෙන්නෙ කියලා බලන්නත් එක්ක නෑදෑයො මැද්දෙන්ම හීංසැරේ ගියා ගෙයි අැතුලට....

හෙට අනිද්දා ජාත්‍යන්තරේ ජය ගන්න යන්න ඉන්න කෙනෙක් දිහා බලාගෙන ඉන්නෑහෙ හැමෝම මගෙ දිහා බලාගෙන....

කිසි...ත් නොදන්න ගාණට අම්මා වටේට කැරකිලා පොත්රාක්කෙ ගාවට ගියේ අම්මගෙ කතාවට විස්වාසෙකුත් එකතු කරන්න ඕනේ නිසා .....
නැත්තං අම්මට හරි නෑනෙ ....

දැන් හරියට රේඩියෝ එකෙන් ප්‍රේමසරගෙ හරි පාලිතගෙ හරි විස්තර විචාරෙ අහන ගමන් ටීවී එකේ ක්‍රිකට් තරඟෙ බලනවා වගේ නෑදෑයො ඔක්කොමගෙම කන් දෙක
අම්මා ගාව........
ඇස් දෙක මං ගාව...

ලොකු ද පොඩි ද බලන්නෑ ඕන පොතක් දැක්කොත් අරන් කියවනවා...
දන්නැති දේවල් මගෙන් අහනවා...
නැත්තං මතක තියං ඉඳලා ටීචගෙන් අහගන්නවලු.....

අම්මා කියන්නේ ඇත්ත...
ඒත් මෙහෙම කට්ටියක් ඉස්සරහ වර්ණනා කරන කොට පොඩි එකෙක්ට එන ගට කොහොමද .....

අර ඇවිල්ලා ඉන්න කොල්ලො කුරුට්ටෝ එක්ක සෙල්ලමට නොයා පොතක් පතක් කියවන හොඳ ළමයෙක් කියලා පෙන්නන්නත් එක්ක..... අම්මගෙ කතාව තහවුරු වෙන්නත් එක්ක මම නොදන්න දෙයක් අම්මගෙන් අහලා දැන ගන්න තීරණය කලා.

මේ දැන්......

අම්මේ......
පොල් ගස තාල වර්ගයට අයත් ගසක් නේද.........
නිවිති වල යකඩ තියෙනවලු නේද......................
වගේ අච්චු පොතේ ප්‍රශ්න නොහා සම වයසේ දරුවන්ට පාසැලෙන් නොලැබෙන දැනුමක් තියෙනවා කියලා පෙන්නන්න ඒ පුංචි කොළුවා .. ඒ කියන්නේ මම තීරණය කලා.....

මොකක්ද ඉතිං අහන ප්‍රශ්නේ ....

ගිය සුමානෙ සිළුමිණ ,දිවයින , රිවිරැස සිත්තර ,සත්සිරි පත්තර කියවලා තිබුන මට මීට කලින් දැන ගන්න නොලැබුණු පොලිස් වැටලීමක් මතක් උනා....

ඔව් ඔව්.....
ඒ නෑදෑ සනුහරේ ඉදිරියෙ තමයි අම්මගෙන් ඇහුවෙ .......
.
.
.
.
.
.
අම්මේ.........
ගණිකා නිවාසයක් කියන්නේ මොකක්ද ........?

No comments:

Post a Comment